Seni Halus - susah ke ?

Susah ke nak lukis-lukis ni. Seni tampak atau seni visual adalah satu bentuk seni yang menumpukan kepada hasil penciptaan yang berbentuk visual seperti lukisan, fotografi, grafik dan filem. Kebanyakan disiplin kesenian seperti seni persembahan, bahasa dan masakan melibatkan aspek seni visual dan lain-lain seni, jadi definisi seni tidak terhad. *hehehe,direct copy from wikipedia xD
Dengan kata lain seni visual adalah sesuatu hasil/ciptaan yang boleh dinampak melalui penglihatan mata. Hasil/karya itu adalah bersumberkan daya fikiran dan kesenian yang mutlak dalam minda seseorang dan seterusnya diterjemahkan kepada objek yang nyata serta boleh dilihat seperti gambar, arca, model dan sebagainya. Jadi, tak susah laa lukisan ni. Buat je apa-apa lukisan pada kertas asalkan ada bentuk.







Cantikan lukisan diorang semua ni? Kenapa, ingat aku yang lukis ke. Tak ini semua orang lain yang punya. Tapi tak mustahil untuk lukis macam diorang semua tu kan? .

1 Goodman:

Suspek Utama said...

susah gak kot untuk yang tak berbakat macam aku ni..tp aku mmg suka melukis..cuma tak cantik mcm org berbakat lukis la..tp, mlukis ni boleh release tension...lupa skejap prob bila dh pegang pensil and sketch book..best

Post a Comment

 
Allah Maha Berkuasa