Cara2 mudah untuk mengubati demam/sakit kepala.

Demam pada kebiasaannya akan dikaitkan dengan angin dalam badan kerana tidak makan... so... kat sini ada tip2nya....


   Jika demam/pening kepala apakah yang selalu anda buat..??  Selalunya kita akan mencari panadol.. yang sudah tentunya bahan kimia.. Betul tak?? Ok. Bahan kimia adalah racun yang sebenarnyer.. tetapi masyarakat hari inie telah menganggap ia sebagai suatu penawar kepada penyakit... Memang btoll... tetapi ia masih lgi bahan kimia yg merbahaye jika mengambil secara tidak terkawal.. dan boleh mendatangkan pelbagai penyakit lain yang turut mengundang.. Oleh itu, hari inie saya ingin berkongsi sikit tip bagaimana untuk mengatasi demam selain mengambil racun2 / dadah tersebut.. ~he3...

Antara penyebab kepada  pening2 kepala/demam ialah .:
1)Kurang makan
2)Mempunyai masalah
3)dan macam2 lagi ragam....


so,.. antara tip yg boleh digunakan untuk mengatasinya ialah dengan..: 

1- Pada kebiasaannya orang yang demam akan hilang selera makan.. 
btoll tak??
 à Jadi cara untuk menaikkan selera makan ialah dengan mengambil MSG..
iaitu dengan memakan makanan yang mengandungi MSG seperti Maggi, Tomyam, Sup dan lain2… dan jgnlah lupa untuk mencampurkan nasi kedalam makanan tersebut..
*pengambilan makanan macam nie adalah tidak digalakkan.. 
tpi dah fakta yang mengatakan bahawa MSG dapat meningkatkan selera makan.. 

                                    
Tapi....

2- Kalau mempunyai selera makan… Jadi tak perlulah membuat “cara 1”..
à  Terus je makan nasi berserta lauk… Makan dengan banyak…

3- Lepas tue… kalau korang tak nk makan....
à
 Terus je minum air suam.. dengan banyak..
 
4- Buat bende nie dalam satu hari.. kalau demam/pening/sakit kepala korang tak baik2 jugak... jumpalah doktor ye.
. itupon nak aku ajar jugak..????
~he3...

dan banyak2lah berehat... atau kalau korang xkisah... pergilah beriadah.. supaya dapat mengeluarkan peluh..
~Aku dah buat experiment dah pasal semua nie.. so, korang tak payahlah risau..
 sebab aku memang… malas nak makan ubat..
~Paling lambat pun dalam tiga hari.. baru demam dan sakit2 kepala tue hilang...


P/s.: 
àkalau demam korang tak sihat2 jugak... pergilah jumpa doktor...
    
à Kalau nak yang lagi berkesan... selepas setengah jam dan keatas korang  makan terus je minum air... *selalunya minum air suamlah..
 
à Kalau pening pun korang.. boleh jugak cuba cara nie...
à Minum air dengan secukup-cukupnya..

à Kalau ada apa2 kemuskilan sila..lah komennye...

***harap2 berilah pendapat korang...* komen2 jangan tak komen..!!!

0 Goodman:

Post a Comment

 
Allah Maha Berkuasa