Seni Halus - susah ke ?

Susah ke nak lukis-lukis ni. Seni tampak atau seni visual adalah satu bentuk seni yang menumpukan kepada hasil penciptaan yang berbentuk visual seperti lukisan, fotografi, grafik dan filem. Kebanyakan disiplin kesenian seperti seni persembahan, bahasa dan masakan melibatkan aspek seni visual dan lain-lain seni, jadi definisi seni tidak terhad. *hehehe,direct copy from wikipedia xD
Dengan kata lain seni visual adalah sesuatu hasil/ciptaan yang boleh dinampak melalui penglihatan mata. Hasil/karya itu adalah bersumberkan daya fikiran dan kesenian yang mutlak dalam minda seseorang dan seterusnya diterjemahkan kepada objek yang nyata serta boleh dilihat seperti gambar, arca, model dan sebagainya. Jadi, tak susah laa lukisan ni. Buat je apa-apa lukisan pada kertas asalkan ada bentuk.







Cantikan lukisan diorang semua ni? Kenapa, ingat aku yang lukis ke. Tak ini semua orang lain yang punya. Tapi tak mustahil untuk lukis macam diorang semua tu kan? .

Read more »

Ijtimak 2012

Masjid Jamek, Seri Petaling
Alhamdulillah . Tahun ini 2012. Insyallah satu ijtimak sedang diadakan. Bukannya untuk golongan tertentu.
Ini ialah Khas buat sesiapa yang menyebut kalimah "la illaha illah". Insyallah, tuan-tuan. 

INSYA'ALLAH PERHIMPUNAN UMAT ISLAM

IJTIMA MALAYSIA. Mei-Jun 2012, 13 Kawasan:


19hb-21hb Mei - Selangor & Wil.Persekutuan di Masjid Jamek Sri Petaling, Kuala Lumpur.
22hb-24hb Mei - Perak di Masjid Daerah Perak Tengah, Seri Iskandar.
25hb-27hb Mei - Pulau Pinang di Masjid Daerah Barat Daya, Balik Pulau.
28hb-30hb Mei - Perlis & Kedah di Masjid An Nur, Pokok Sena, Kedah.
31hb Mei-02hb Jun - Kelantan di Madrasah Darululoom Addeeniyyah, Kg. Apa Apa, Pasir Mas.
03hb-05hb Jun - Terengganu di Madrasah Tahfiz Al-Quran, Kubang Bujuk, Kuala Terengganu.
06hb-08hb Jun - Pahang di Masjid Mat Kilau, Jalan Gambang, Kuantan.
09hb-11hb Jun - Melaka & Negeri Sembilan di Masjid Tuanku Muhriz, Bandar Seri Jempol.
12hb-14hb Jun - Johor & Singapura di Madrasah Tahfiz Sinaran Baru, Kg. Sinaran Baru, Kempas Lama.
15hb-17hb Jun - Sarawak (Kuching-Sibu) di Surau Darul Muttaqin, Taman Lavender, Kuching.
18hb-20hb Jun - Sarawak (Bintulu-Miri) & Brunei di Masjid An-Na'im, Lutong, Miri.
21hb-23hb Jun - Sabah Pantai Barat di Masjid Hj.Akbar Khan, Kg.Bingkul, Beaufort.
24hb-26hb Jun - Sabah Pantai Timur di Masjid Nur Imam, Sapagaya, Lahad Datu.

Silalah datang masjid yang berhampiran dengan anda. Insyallah, Hadirkan diri ke rumah Allah bila-bila masa.
Insyallah jika tidak sempat untuk Solat Subuh disana. Maka cubalah untuk hadirkan diri Solat Zuhur. Jika Solat Zuhur juga tidak mampu. Maka hadirkan lah diri untuk Solat Asar berjemaah di sana. Begitu juga seterusnya. Jika langsung tidak mampu. Tuan-tuan boleh iktikaf terus di Masjid tersebut. 24Jam sentiasa terbuka, seperti Restoran Mamak zaman kini tetapi lebih baik dari itu.

Datanglah lebih awal. Lebih banyak pahala. Insyallah, malaikat akan sentiasa mendoakan untuk kalian semua.
Semoga dirahmati Allah.

Orang yang panjang umurnya ialah orang yang banyak melakukan amal ibadat, menuju jalan Allah.
Read more »

Allah is Everything


.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.

Sometimes its make me hurt,
Even it just for a while,
Its enough to know,
I was missing you(Allah),
Missing of Allah,
Will make all of us nothing,
Without his permission,
We don't have anything, 

If everyone are missing Allah,
nothing they can do,
We must zikir to Allah,
Perhaps Allah will take care you,

We cant make lying,
Because Allah know everything,
With Zikrullah,
Will increase your relations with Allah,



Alhamdulillah,
Allah give me everything,
Even a thing, I think don't need it,
And you make me to Syukur,

Syukur Alhamdulillah,
Allah give me a special thing,
It was a deen,
And it permenantly create,

This world is create by Allah for temporary,
Without deen, without iman,
We can not done anything,
At akhirat we don't have anything,


#WE MUST SYUKUR TO ALLAH   
#ALLAH GIVE US A DEEN            
#ALLAH CREATE EVERYTHING 
#THE WORLD, THE PLANET, THE PEOPLE 
#AND EVERYTHING AT THIS WORLD FOR HIS CREATURES   


..:::... Don't you see, ALLAH IS THE OWNER OF EVERYTHING !



Read more »

 
Allah Maha Berkuasa